Tuesday, December 30, 2008

rimau yang jahat benar

klik gambar utk dapatkan saiz sebenar.mana tau kalau korang rajin pulak nak kira belang rimau tu ada berapa.

Dekat rumah mak mertua aku ni, ada satu tempat tu yang tuannya namakan taman tema. banyaklah binatang n pokok n benda2 lain yang korang buleh tengok kalau korang gi sana. kena bayar rm10 utk orang dewasa. gambar2 ni aku snap masa aku melawat lye huat garden di napoh, kedah.

ini untuk panduan korang, ni lah aku rajinkan diri taipkan sedikit panduan, manalah tau kalau2 korang tak tau binatang ni apa jenisnya. tengok nombor ya.

1.yang ni ikan (goreng pun sodap)

2.yang ni plak buaya (kulit dia buleh buat beg tangan). itupun kalau dia tak ngap tangan koranglah

3.yang ni rusa (buleh buat sate tau. kalau lye huat benarkan la). aku pun kesian rusa ni sebab kandang dia sebelah kandang rimau yang garang tu. rimau tu plak tak habih2 mengaum. aku tataulah apa perasaan rusa ni setiap kali rimau tu mengaum. hiburan kot. harap2lah.

4.encik janggut AKA kambeng

5.kesian spesis kakak ni. aku rasa dia dah tua dah

6.rimau yang garang tu. dia ada belang macam baju ahli sukan malaysia .tapi ahli sukan malaysia tak garang sgt macam rimau ni. sebab diaorg selalu dikalahkan. sorry ek. kenyataan memang pahit utk ditelan. tapi korang dah biasa telan, kan? telanlah.

7 & 8-inilah tempat aku berdiri.tepi kandang rimau yang garang ni. haih.

9.ini burung yang ada mahkota kat kepala dia. tapi dia burung la

10.ini burung cenderawasih.susah nak snap gambar dia sebab dia asyik terbang je

11.encik kambeng lagi. taktaule berapa lama dah dia tak mandi

12.burung kenyalang. tak payah gi sarawak kalau nak tengok burung ni. kat napoh pun ada

13.kerengga. tapi tak nampak sebab buah berwarna oren tu lagi menawan

rimau belang yang menghanginkan aku
dalam banyak2 binatang yang aku snap. aku paling hangin dengan rimau belang ni. hampeh betul rimau ni. rimau ni jahat korang tau. rimau belang ni yang pada asalnya duduk melambakkan punggungnya menghadap pengunjung tiba-tiba bangkit dan melompat betul2 ke arah muncung kamera aku. niatnya jahat bebenar. nak merengkuh kepala aku le tu. jahat betul la dia ni. aku memang terkejut betul hari tu. aku amik masa beberapa minit lepas tu utk snap gambar lain sebab tanganku gigil skit akibat terkejut dengan nawaitu jahat rimau belang itu. selalunya, kalau aku melawat rimau di zoo2 lain, rimau2 kat itu pakat-pakat pula bermalasan seperti berbaring2 atau bersembunyi pulak akibat kehilangan taring. yang sekor ni lain benar feel dia.mungkin dia tengah period kot. tapi tak mungkinlah kan.hmmm, kenapa eh?

oh,sudahlah buat kali ni. bye.

No comments: