Tuesday, February 2, 2010

dan seseorang telah tersentak.

aku dah agak dah. pastinya ada seseorang tersentak bila membaca entry aduhai tu. malang sekali yang mula2 sekali tersentak bukanlah marjana, tetapi syafiza. haha. padan muka.

dia amat tersentaklah bila membaca sebahagian kecil entry tu di sekolah tadi. tulah, manusia ni kan suka melihat sesuatu pada sisi yang gelap dahulu sebelum merenung jauh-jauh ke dalam sesuatu perkara itu untuk melihat sisi cerahnya. lebih malang lagi, manusia ni suka melihat sisi gelap itu terlalu mendalam sehingga terpadam terus sisi cerah-oh aduhai.

memanglah ada sesuatu antara aku dengan marjana, atau dengan afiqah sekalipun, mahupun juga terhadap marzila. aku harus mengakui bahawa aku lebih cepat teringatkan orang-orang di sekitarku yang amat baik terhadapku. aku begitulah. aku lebih mudah teringat budak2 yang amat baik terhadapku berbanding budak2 yang perasan bagus dan sentiasa memikirkan bahwa dirinya sempurna. oh nyahlah jauh2 manusia seperti ini dalam alam hidupku.

marjana, syafiza, n afiqah ini amat berpotensi untuk menyerlah. amat sayang kerana pelajar2 baik seperti ini terpaksa meninggalkan sri aman. harap2 sekolah baru mereka ini mampu mengembangkan lagi potensi diri yang ada pada diri mereka.

mujurlah, ada banyak lagi manusia spesis ini di sri aman, terutamanya bekas pelajar 2erat 2009 dulu. spesis2 ini ada dengan banyaknya. aku taknak namakan spesis ini bimbang mereka terlebih yakin pula nanti. untuk marjana, afiqah n marzila memang sengaja aku sebutkan di sini kerana aku tidak pasti akan berpeluangkah untuk aku bertemu dengan mereka nanti.

oh kata-kata marjana hari tu sungguh terkesan di hatiku, katanya, " saya tak akan lupakan cekgu sampai bila-bila." --terharu beb!

"saya pun takkan lupakan awak n geng2 awak cik marjana oi," kataku di dalam blog ini.

oh cukuplah.

3 comments:

mohad said...

cantik blog...

Nur Fazlinda said...

ayat cikgu saja nk mengusik naluri orang !
haha.. amboii rindu afiqah yang cepat terlelap tu ye?
Saya x sempat nk borak2 dgn dia.. sbb cikgu dh msk kelas! HAHA.. smpt peluk jeee...

alias derais said...

tq ijad. please come again!

n cik fazd,
actually i rindu suma budak 2 bakti-kelas tu unik n best utk orang yg suka ketawa. sebab ada banyak benda utk digelakkan kat kelas tu.