Friday, January 11, 2008

JERUT, Tanam Bayi!

"Kurang ajar betul!"
Seingat aku, itulah monolog yang aku lontarkan apabila terbaca berita itu dari surat khabar Harian Metro pada Rabu, 9 Jan 2008. Memang kurang ajar! dan sebenarnyapun, lebih banyak lagi perkataan2 yang negatif yang boleh dikaitkan dengan tindakan sepasang kekasih dari Ulu Tiram, Johor yang menjerut bayi yang baru dilahirkan dan kemudiannya menanam mayat itu sedalam 0.5 meter.

Kemudian, teringat pula aku kepada sekeping gambar yang aku tangkap ketika melayan anak buah di Zoo Taiping ketika cuti sekolah yang lalu.

Gajah mummy dan gajah daddy ini bukan main lagi memprotect anak mereka walaupun anak2 mereka termasuk mereka sekali telahpun diprotect! Apalah nak jadi dengan manusia sekarang. Diberi akal, nafsu juga yang diturut.

haih, malang, malang.
okie, chau!

2 comments:

Unknown said...

Salam Alias...
Sabar je bila dengar berita cam gini. Itu yang kita tahu. Yang kita tak tahu, camana? Dah berapa banyak bayi tak berdosa jadi mangsa. Tapi, bila fikirkan balik... lebih baik anak tu kembali ke pangkuan ILLAHI daripada ada mak bapak cam gitu. Esok, dia lagi seksa, lagi susah hati kita, bukan? Biar roh bayi tu bahagia di syurga...

alias derais said...

betul juga tu, OD. tapi, kesianlah baby tu. dia lahir ke dunia sebagai sang juara tetapi itu pula balasan mak bapanya sendiri. nasib baiklah meka bapak kita baik dan tak buat kita mcm tu. mak, ayah, i love u!