Wednesday, February 25, 2009

hati-hati menjaga hati

ini minggu yang meletihkan. memang benarlah agaknya bila orang kata perempuan ni hati dia lembut dan mudah terguris. aku lemah sikit bab2 macam ni. itulah silapnya kot. dalam pada aku berhati-hati tu, terbabas le jugak. bekerja di sekolah perempuan ni, aku masih lagi terbawa2 dengan cara bekerja di sekolah lama-bahasa aku padat dan terus-menerus-kadang2 tak beralas-sudahnya hati tersakit-terguris-terluka-maaflah sesiapa yang kalau2 terguris hatinya. sesungguhnya aku tidak punya niat mengguris hati sesiapa.

yang benar,
atas dasar keinsanan yang luhur!


ni gambar hiasan kali ni. yang terbaik je dapat benda ni. walaupun benda ni bukannya mahal benar kalau dibuat sendiri. tapi apalah maknanya kalau dibuat sendiri dan bukannya dianugerahkan...

byes!

6 comments:

Jankaulu said...

`tapi apalah maknanya kalau dibuat sendiri dan bukannya dianugrahkan...'

ayat di atas best cikgu, tersentuh hati saya...

Nadhrah said...

EH!
Tak adil langsung!
I nak pergi ke SSC, lah.....
>:[ Humph!
This is Nadhrah, if u x know! NANDOS!

alias derais said...

haha-tersentuh hatimu itu, encik jankaulu-

baeklah nadhrah nandos-i know

Unknown said...

hi teacher,i'm winnie.i hope you remember me..and n3 yang bagus=)

Unknown said...

mengapa senyap membisu wahai engkau di sana? apakah sudah kehilangan suara, atau tangan sudah sengal bisa?

alias derais said...

ainin, kebisuan melanda. aku sedar tu. aku memencilkan diri buat sementara waktu sekarang ni atas sebab2 yang aku sendiri tak pasti.