Thursday, September 10, 2009

aku dan kekecewaan

entri kali ni untuk memuaskan hati cik azrianna pula. harap2 dia puas hatilah.

kalaulah aku menelefon radio panas fm, dan dj dia tanya,"panas tak hari awak hari ni?" aku pasti akan jawab "hari ni sejuk sesangat.macam nak beku,"-kalau itulah takrifannya untuk menyatakan apa yang aku alami hari ni. hari ni hari yang mengecewakan sebenarnya.

memanglah berasa kecewa ialah sesuatu yang lumrah dalam hidup kita, tapi menghadapi kekecewaan itu bukanlah sesuatu yang mudah pula bagiku. dan mengapakah aku kecewa sangat sehingga sanggup pula ditulis di sini hingga akhirnya nanti boleh dibaca pula oleh sesiapa sahaja.

kecewalah bila orang yang selama ini kita sanjung sebagai amat baik akhirnya cuba memperbodohkan kita pula. hai, takkan tak kecewa kot? sebagai manusia serba lemah ini, aku tidak mampu menghadapi situasi ini tanpa melibatkan apa-apa bentuk perasaan.jadi, nasihat aku melalui entri ini ialah, jangan cuba-cuba memperbodohkan orang lain ataupun aku kerana aku rasa aku bukanlah bodoh untuk semudahnya diperbodohkan.

lagi satu, bulan puasa ni, janganlah buat macam tu-banyakkan berzikir ke, baca quran ke, kan bagus macam tu-ini tidak, alih-laih, nak bodohkan orang pulak. haih,n haih serta haih!

byes. oh sebelum tu, tahniah buat pelajarku yang bernama ng pui san, yang kadang2 aku panggil cik puipui kerana menyahut cabaran dan saranan kawan2 dia untuk berpuasa. dan dia berjaya melakukannya. tahniah, cik puipui!

No comments: