Wednesday, June 18, 2008


Yeay, novel aku diterbitkan lagi. Terima kasihlah karnadya. Aku memang suka menulis tapi aku lagi suka kalau apa yang aku tuliskan tu menggembirakan orang yang membacanya. Hari tu mem aku cakap, dia ternampak budak2 di sekolah dia membaca buku Boleh Tanya Tak? n pernah juga dia nampak budak2 sekolahnya baca Kalkulator Mylia. Aku harap novel aku yang keempat ini juga akan menggembirakan sesiapa yang membacanya. So, belilah dan bacalah.

Sinopsis:

“Aku hairan betullah dengan engkau, Doni. Kau tak malu ke bekerja dengan Lokman? Bekerja dengan budak-budak. Umur kau sudah lanjut. Patut-patutnya kau yang jadi bos, bukannya si Man Krup Krap itu,” kata Mak Piah, menempelak Doni.

“Apa pula yang nak dimalukan, Mak Piah. Saya berbangga lagi adalah. Bukannya ramai bos muda seperti dia,” jelas abang Doni.

“Bangga? Hisy, memanglah engkau jenis yang tak malu. Bekerja dengan budak-budak. Mendengar arahan budak-budak. Kalau aku, jangan haraplah aku nak bekerja dengan budak-budak seperti itu,” balas Mak Piah, mencebik bibirnya, tanda tidak suka.

Siapakah bos muda yang dimaksudkan? Mengapakah Mak Piah begitu marah sekali dengan Doni. Bacalah, anda pasti terhibur dengan kisah menarik seorang remaja bertukar menjadi bos yang disegani!

4 comments:

dS said...

Tahniah! Jom, kita pakat tulis banyak2 lawan penulis yg lain.. gegege!

alias derais said...

terima kasih. sebenarnya, aku menulis krn minat ynag mendalam. kedua, apa2 shj kebolehan yg aku ada kalau boleh mendatangkan wang, aku buat-just to get rezeki. ketiga,seronok tengok orang baca buku aku. nak lawan melawan ni, aku tak larat le. hehe.

Dilla said...

salam.
macam berminat je saya nak cari buku ni. tp apasal saya tak nampak kat mph ek? ke saya terlepas pandang?

alias derais said...

kalau dah pegi mph tapi takde, maksudnya belum sampai kat kedai2 lagilah tu. agaknya dalam dua tiga hari lagi adalah tu. bacalah. saya harap awak terhibur membacanya. tq