Wednesday, September 29, 2010

moga dikau sejahtera.

inilah aktiviti irfaan waktu petang masa balik kampung untuk beraya-gambar itik2 tu dah tinggal kenangan kerana itik2 menjadi korban selera kari itik puan salwa.
entri ini ditulis khas untuk mendoakan kesejahteraan lelaki malang dan seorang mamat motosikal petang tadi.

dalam perjalanan pulang dari kedai mangkuk tandas, dan dengan beberapa kotak mangkuk tandas dalam encik exora, aku terpandang di laluan motosikal satu kemalangan telah berlaku. seorang lelaki ini terbaring tidak bergerak2 di atas laluan itulah. motosikalnya turut terbaring sama. sedih sangat. teringat waktu adik aku eksiden di kampung beberapa tahun lalu. namun, rasa sedih itu taklama sangatlah sebab aku rasa kagum dan bersemangat pulak lepas tu. mamat motosikal tulah punya hal.

mamat ni tunggang motor agak laju dan dialah paling awal sekali berhentikan motosikal dan berlari dengan cepat ke arah lelaki malang yang terbaring tadi. oh sungguh mulia hatinya kerana sudi menghulurkan bantuan kepada orang lain.

jadi, aku doakan di sini agar lelaki malang itu dilanjutkan usia supaya dia lebih bersyukur lagi diberi peluang oleh ALLAH. aku juga doakan di sini agar mamat motosikal itu dilanjutkan usia dan ditemukan jodoh (jika belum berkahwin) dengan harapan beliau dapat melahirkan banyak zuriat manusia2 bagus sepertinya.

p/s: teringat tazkirah ustaz zawawi di rumah raisa-memberi lebih mulia daripada menerima.

sekian buat masa ini.

No comments: