Sunday, February 9, 2014

bakat pelajar smk (p) sri aman

salam tuan-tuan,

ketika aku sedang sibuk merakam gambar-gambar di serambi ilmu sebab puan s meminta aku menyediakan folder tentang penambahbaikan dan naiktaraf yang berlaku terhadap insfrastruktur sekolah, aku terpandang seorang pelajar tingkatan 4 ini sedang sibuk melukis pada beg.

kemudian kami berbuallah dan dari situ aku mendapati dia telah menerima tempahan sebanyak 15 buah beg untuk dilukis. semua tempahan datang dari sekolah inilah.

"Yang ini, saya charge rm 45," kata pelajar ini sambil menunjukkan kepada saya beg yang berilustrasikan gambar seorang wanita bercermin mata.

secara jujurnya, aku amat kagum dengan kebolehan pelajar ini. dan insya allah, aku akan turut membuat tempahan kepadanya. aku perasan salmiza selalu membawa baju-baju iffah atau irfaan ke rumah pengasuh dengan beg yang biasanya kami dapat secara percuma melalui program2 sekolah.


aku bercadang hendak meminta pelajar ini melukis gambar iffah dan irfaan pada beg kain itu nanti. kemudian, beg itu akan berfungsi untuk menjadi beg untuk membawa pakaian anak-anak ke rumah pengasuh. sekurang-kurangnya melalui tempahan yang amat kecil itu nanti boleh menjadi sokongan moral kepada pelajar ini untuk terus berkarya dan menuai hasil daripada karyanya sendiri.

adios!


No comments: