Friday, September 25, 2015

flora di rumah isteri

selamat hari raya aidiladha. hari ini hari kedua raya. namun, di negeri kedah, sambutan hari raya aidiladha tidaklah semeriah aidilfitri. tahun ini kami berpeluang pulang beraya bersama keluarga setelah bertahun-tahun tidak berpeluang beraya aidiladha bersama keluarga. tahun-tahun lepas, aidiladha jatuh pada tengah-tengah minggu dan cuti sehari itu kami rasakan kurang berbaloi untuk pulang ke kampung. jadi, kami beraya di selangor.

tahun ini, aidiladha jatuh pada cuti sekolah. jadi, kami berpeluang beraya di kampung. namun, sambutannya makin hambar. hari ini raya kedua di rumah mem terasa seperti tidak ada raya, kecuali stesen tv masih menyiarkan rakaman takbir raya. 

petang ini, entah kenapa, selepas solat asar kurasakan terlalu bosan. anak-anak leka bermain sesama sendiri, mem berbual dengan emaknya. aku capai d7000 dan terbongkok-bongkok di tepi pasu bunga. projek petang ini aku nama FLORA DI RUMAH ISTERI. jom tengok beberapa keping gambar flora yang sempat aku snap. banyak jenis bunga di rumah ini tetapi ini waktu petang. bunga-bungaan tidak berkembang semuanya.





 buah markisa
 bunga markisa



 bunga mahkota dewa
 bunga ulam raja
 buah mahkota dewa


bunga kenanga


terima kasih tuan2.

No comments: