Sunday, February 10, 2008

aduhai jb

aku baru balik dari jb. biasanya, 4 jam je dah boleh sampai ke rumah. tapi, memandangkan cuti Tahun Baru Cina dah berakhir, maka pada siang tadi (Ahad), berjajar-jajarlah pemandu kereta di lebuh raya, termasuk aku. hasilnya, bertolak pukul 12 tengah hari dan sampai 7 petang. fuhhh. cemuih!
ada le beberapa aktiviti aku buat kat johor. tapi, kebanyakan aktiviti ialah jadi driver mem pegi jumpa kawan2 lama dialah. tapi takpe jugaklah sebab kawan2 dia pun dah jadi macam kawan2 aku jugak. so, tak ada hallah. okey, kat bawah ni aku letaklah beberapa gambar yang sempat dan sengaja aku rakam ketika di jb.
sejujurnya, aku memang suka JB, terutama makanannya. kedai makan yang biasa2pun sediakan bukan main banyak lagi pilihan makanan berbanding kedai2 makan di tempat tinggal aku sekarang ni.


apa lagi, moh le kita jalan2.

7 comments:

dS said...

serupa aje nasib kita, perjalanan dr muar smlm pkul 2, smpai jb pkul 6.30! gilosss.. smuanya gara2 cuti CNY.. yg tension, kereta mewah dr ngr jiran melebihi dr ngr sendiri di sepanjang lebuhraya! mmg pun, restoran Seri Bayu di Larkin Perdana tu.. fav spot warga JB! Wah.. siap promo Seri Mesia lagi nih.. gegege.. cekgu, tak toleh kat bgnan sblh ke.. yg bercat biru tu! hehehe..

Nabil said...

tu la dah tau cuti raya ni knp balik time2 tu..lainkali amik waktu pertengahan dia ^_^

Aku selalu kalau balik johor macam tu la..insya Allah selamat n lancar.

Uit..belik kasut baru ke? ^_^

alias derais said...

to nabil,
mem aku berbesar hati memberikan aku converse baru coz converse lama aku dah kuyak aku bawak gi camping n do the jungle trekking. satu lagi, aku memang peminat converse pun.

to DS,
i stay di Seri Malaysia hari tu. skol lama mem i kat taman seri amar n i memang suka makan2 di majidee corner n kaw. sekitar tu.

Nabil said...

Pergh..gi jungle trekking pakai converse...hilang akal ape? ^_^

Aku dulu pergi pakai kasut cap ayam jek ^_^..tapi, tu zaman dulu2 la..skrg aku tidak bertrekking lagi :D

alias derais said...

converse tu dah buruk, nabil. tu yang pakei gi trekking tu. kalau tak, sayang le jugak.

dS said...

o i c! mem u pun cekgu ke? adusss.. klau nk tahu, ofis i kat sblh seri mesia tu.. skrg ni giat diubahsuai.. lenkali bley lepak kat cafe kitorg plak! menu special mmg ngetop abis.. tak caya, tanya le member blogger kita.. mamajambu! hehehe.. AD, ada buku baru tak, menjelang book fair thn ni?

alias derais said...

DS,
mem i mmg cheegu. oo.. opis kat situ. next time i gi sana boleh la observe nengok u dok buat kerja ke buat apa..
pasal buku baru, entahlah. proses penulisan terlalu amat perlahan. takde motivasi la. kasi la tip ke, nasihat ke skit utk orang yg suka lama bermalas2an ni.