Thursday, June 10, 2010

mr mama

dua hari aku kena jalankan tugas ini.

hari satu
hari ni simple je-irfaan bangun awal daripada aku n dia tercongok kat depan tv. astro cerialah tu-walaupun aku rasa taklah ceria sangat sebab asyik2 ulang cerita yang sama je- then, semuanya okey-aku mandikan dia dan mandikan diri sendiri-then before dat irfaan dah sarapan-selalunya inilah yang susah sebab dua tiga hari n dia tak suka sangat ambil sarapan-jenuh jugalah nak memujuknya.tapi aku berjaya-then mandi, then minum susu-agak dalam pukul 10 macam tu, kami bermain ps2-aku menang dan menanglah-si irfaan kat sebelah aku sibuk contengkan semua kertas yang ada di atas lantai-lantaklah. dalam pada sibuk2 tulah, mama dah sampai-habislah kisah mr mama hari satu ni.

hari dua
huiyoh, agak mencabarlah hari ni-satu-cik abang kurang sihat dan ada selsema-haiyohh, dia merengek2-tapi, entah apa hikmahnya, dia habiskan sarapan dengan mudah n dia makan ubat dengan senangnya juga. pelik tapi benar---hoih, diriku amatlah bernasib baik.

cabaran belum habis lagi-pukul sepuluh macam tu, dia buang air besar-haiyoh, air dia punyalah besar--takpe, aku kan bapa mithali, selesai-then tak cukup sekali, mungkin sebab kurang sihat kot, dia buang lagi satu kali air besar yang besar tu---fullamak!

takpe, takpe, aku kan bapa mithali..

pengajaran: sayangilah anak kita n sayangilah isteri kita dengan menjaga anak kita terutamanya bila isteri kita takde kat rumah. kalau isteri ada kat rumah pun kena tulong jugak-eratkan kasih sayang seisi keluarga.

oh sekarang dah ada tempat simpan baby yg kita takmau-senanglah anak2 muda-bila rasa nak buat anak, buat je-pasal kahwin dah tak payah2 nak fikir lagi dah sebab yelah kalau tak kawin pun boleh buat apa2 yang orang dah kawen selalu buat, buat apa nak kawin. tak gitu? ini fikiran aku lah-orang lain aku taktau le. kebanyakan tindakan yg kita buat pasti ada pro dan kontra. fikirlah banyak2 n dalam2. harap2 anak muda kita tak fikir macam nilah. kalau tak, hancurlah masyarakat kita.

byes!

No comments: