Thursday, October 9, 2014

entri baru dah muncul

akhirnya, di penghujung sesi persekolahan 2014 ini, aku terasa hati untuk menulis sesuatu setelah sekian lama mengusangkan blog ini.

assalamualaikum puan2,

malam tadi. waktu aku lepak-lepak depan laptop, anak-anak bermain bersama-samalah. mula-mula okey kemudian key-o. kemudian, muncul pengadu pertama.

"pa, adik patahkan tulang abang," kata irfaan.

amboi, siap patah-patah tangan lagi ye korang bergaduh. aku pun belek-belek dan usap-usaplah tangan yang dilaporkan patah tulangnya itu. belum pun sempat selesai mengusap lengan abang, muncul pengadu kedua.

"pa, abang pukul adik," kata iffah. "Tengok ni, sakitlah kaki adik," katanya lagi.

amboi, sorang patah tangan, sorang sakit kaki, bukan main lagilah korang bergaduh ye. walaupun begitu, aku tak ambil hal sangatlah. anak-anak bergaduh. carik-carik bulu ayam, bercantum juga akhirnya nanti.

syukur alhamdulillah, anak-anak makin membesar. beberapa bulan sahaja lagi, aku perlu melawat gudang pakaian untuk membeli baju sekolah irfaan. walaupun aku agak ketinggalan dengan kawan-kawan yang lain, rasa syukurku kerana zuriat ini tidaklah berakhir. syukur alhamdulillah.

puan2, sila melihat gambar yang aku ambil gunakan d7000. kali ini alat mainan irfaan jadi mangsa.




jadi, melalui entri ini aku sedang mengingatkan diriku sendiri dan puan2 agar sentiasa bersyukur. bersyukur dan bersyukur.

adios!

2 comments:

Marjanaady said...

Well said! btw, hi cikgu!

alias derais said...

alhamdulillah, awak tau tak masa saya sedang taip entri ni saya teringatkan awak. betul. kebetulan betul.