Thursday, July 22, 2010

berpindah tempat baru-the jirans

gambar hiasan-aku rasa kerongsang ni dah terkorban sebab dah lama aku tak nampak mem pakai kerongsang ni. snap guna 50mm 1.8.

ini entry menggunakan teknik flash back (imbas kembali)

cuaca seperti biasa hari itu. aku, lelaki ini, masih berasa ganjil sedikitlah kerana aku ditempatkan di sebuah sekolah yang isinya dipenuhi dengan perempuan. sedang aku berjalan2 di laluan antara depan dewan dan serambi ilmu, ada seorang cikgu ni datang dari arah parking. dan secara kebetulan juga kami bertembung.

si dia ini mengukirkan senyumanlah-dan aku, sebagai orang baru menegur beliau.
" i rasa kan, u pernah pergi sekolah i dulu," kataku, menduga respons beliau.
si dia ini berjalan agak laju jugalah-kebiasaan barangkali.
"how come?" katanya ringkas sahaja. nada suaranya seakan sombong.
sebagai manusia peramah, aku terus menjawab- sebab i pernah nampak u di sana. then, kami berbual2lah sambil beliau berjalan dengan cepatnya walaupun beliau tidak perlu cepat2. dari situlah kami kenal-dan kami jadi jiran pulak tu. si dia yang aku maksudkan ialah jiranku yang ibu bapa beliau namakan christina chan.

nota akhir: selamat tinggal jiranku-jangan sombong2 tau dengan bekas jiran ko ni.

oh bacalah lagi lepas ni kerana entry the jiran akan muncul siri kedua dengan jiran2 yang lain pulak. dan siri kedua mungkin akan keluar awal sebelum puan puteri dengan seikhlas hatinya memberikan aku sepatah dua kata.

byes.

No comments: