Monday, July 12, 2010

entri pasal kecurangan


ini entry khas utk ibu bapa. budak2 sekolah tidak digalakkan membaca.

aku menonton rancangan oprah hari tu-pasal kecurangan lelaki terhadap wanita yang selama ini berkongsi hidup dengannya. ada satu benda yang menarik perhatian aku dalam rancangan yang sememangnya menarik tu.

oprah berkata, "yang geramnya kenapa bila suami tu curang, perempuan yang dipilihnya lebih hodoh berbanding isterinya sendiri?"

dan aku pun menjawablah di dalam hatiku-kan orang dah cakap dulu2 lagi-kalau nak kawin, cari isteri yang cantik rupa dan budi bahasanya. juga begitulah kalau cari suami-cari yang gagah perkasa dan berbudi bahasa-body saja tak guna kalau tidak disertai dengan budi pekerti yang mulia.

dan dalam hal ini akulah lelaki yang amat bertuah dan bersyukur-aku memanglah ada body-tapi takdapatlah aku pastikan sejauhmana kegagahan dan keperkasaan aku-pun begitu, seorang wanita telah berjaya menjadikan aku suaminya.

dan sehingga kini aku belum pernah curang-yeay n yippi. tak sempat nak curanglah-banyak kerja nak dibuat seperti memasak, menulis, melayari internet, menonton televisyen bersama anak n isteri, pergi jalan2 hujung minggu, balik kampung, tidur, main kamera, main ps2 dengan irfaan yang asyik2 nak tukar joystick, tidur lagi, semayangpun n macam-macam lagi. suma-suma aktiviti tu belum campur lagi dengan kerja2 kat sri aman-oh aku sungguh stress sehingga tak sempat nak curang. hehe.

tak senonoh kan entri ni?

1 comment:

Puteri's territory said...

syukur alhamdulillah, di Sri Aman telah menjadikan kaum lelaki tiada masa dan niat utk curang. woohoo...