Saturday, July 24, 2010

keparasitan!

buah jambu di dusun tepi pagar tempat kerjaku. cun kan bokeh dia? snap guna tamron 18-270 vc.

ini ialah entry khas utk mengenang satu parasit ni.

ada satu manusia ni-aku akan selalu jumpalah sepanjang hari isnin hingga jumaat-itupun kalau aku pergi kerja dan dia pergi kerja juga.

pada awal july yang lalu, manusia ini telah meminta bantuanku (yang sebenarnya tugas beliau) utk menyiapkan sesuatu. aku tak kesah sangatlah sebab aku buleh buat benda tu-sebab aku kan kreatif orangnya-setakat nak buat benda2 kreatif macam tu apalah sangat.

dan seperti biasa, aku siapkan benda kreatif itu-dan hasil kerjaku itu tidaklah begitu teruk dinilai orang.

okeyh, lepas tu aku seboklah dengan Asean school games tu. balik saja dari asg, aku berjumpalah dengan manusia ini yang tanpa membenarkan aku membetulkan helaan nafas pun, memberikan aku satu tugas lagi-tugas di luar tempat kerjaku-lalu dengan alasan yang amat sesuai-aku menolaknya kerana aku nak kena kejar silibus-then manusia ini berkata, " oh aktiviti ni dua minggu lagi. sempatlah kan?" katanya sambil bertanya pula.

kemudian aku pun bermonolog di dalam hatiku-'oi, apa dah tak ada manusia lain ke kat tempat kerja ni-asyik2 haku je yg ko nak pilih?'

manusia berkata lagi, "kalau awak tak nak pergi takpelah, tapi kena buat benda tu sekali lagi, cuma tajuknya lainlah-ikut tema,"ujar manusia ini.

spontan je terlintas di dasar hatiku, 'dasar parasit!-apa tak bolehkah ko lepaskan aku begitu saja tanpa meletakkan apa2 syarat?'

byes!

No comments: